Onze dirigent:

Patrick Letterle

Na afronding van zijn opleiding tot leerkracht basisonderwijs aan de Pabo in Heerlen, studeerde Patrick Letterle (1976) Hafa-directie aan het conservatorium van Maastricht bij dhr. Jo Conjaerts en Schoolmuziek. Later studeerde hij nog Muziekwetenschappen aan de Universiteit Utrecht.

Als dirigent is hij verbonden geweest aan verenigingen in Amstenrade, Geleen, Valkenburg, Kerkrade, Maastricht, Brunssum en Stein. Naast zijn dirigentschap in Swalmen is hij momenteel ook al meer dan 10 jaar verbonden aan Harmonie Laura in Landgraaf. Daarnaast heeft hij ruime ervaring als groepsrepetitor (dwarsfluit) en gastdirecties bij vele verenigingen.

Hoewel het bouwen aan een muziekvereniging, met al zijn geledingen, tot de hoofdtaken behoort, is Patrick Letterle altijd op zoek naar uitdagende projecten om naast de muzikanten, vooral ook diverse doelgroepen aan te spreken. Uitdagende muziek, verpakt in bijzondere concerten. Daarbij heeft hij in het verleden samengewerkt met onder andere Guido’s Orchestra met Guido Dieteren en Wendy Kokkelkoren als solisten, Jack Vinders, Serge Gullikers, Pat van Kerckhove (bandoneon), Carlo Plaum (accordeon), Linda Zijlmans (o.a. Op Geveul), Simone Breukink en Renato Meli. Voor vrijwel al deze producties verzorgde hij ook passende arrangementen. Tevens arrangeert hij in opdracht.